2019. júl 25.

#12hónap12könyv - "nincs időm olvasni" kihívás

írta: Puskás Bettina
#12hónap12könyv  - "nincs időm olvasni" kihívás

Amit nekem adott Szabados Ágnes

Aki szeret olvasni, nagy eséllyel hallott már a 12 hónap 12 könyv kihívásról, amit Szabados Ágnes indított el 2017-ben. Igazából neki köszönhetem, hogy tényleg beleszerettem az olvasásba. De lássuk csak, miről van szó, miért írom, hogy neki köszönhetem a szenvedélyt és egyáltalán mi is ez az egész?!

12honap12konyv.png

Én és az olvasás

Soha nem szerettem igazán olvasni. Elolvastam a kötelező olvasmányokat általános iskolában, de nem fogott meg, nem ragadott meg egyetlen történet sem annyira, hogy másik könyvet is a kezembe vegyek. Néha voltak próbálkozásaim, de általában 10 oldal után letettem.

Gimnáziumban már többet olvastam, bár ott is inkább csak a kötelezőket. Talán 2 olyan könyv volt, amit szórakozásból vettem a kezembe és forgattam. Ezután jött az egyetem. Nyilván vizsgaidőszakban minden más fontosabb, mint a tárgyak, így rengeteget takarítottam (mert hát nem lehet koszban tanulni) és kedvet kaptam elolvasni a Harry Potter és a bölcsek köve című könyvet. Ez volt 2018 júniusában. Decemberig odáig jutottam a Harry Potter sorozattal, hogy félbe hagytam a félvér herceget (azért elég jó voltam, legyűrtem 5,5 könyvet, eddig rekord).

Kitaláltam, hogy nem gond, majd januártól jól olvasok, aztán hej, de művelt leszek. Ahhan. Nem. Végül március lett, amikor valakinél megláttam a 12 hónap 12 könyv című kihívást. Nem teljesen úgy csinálom, ahogy kellene, de legalább olvasok. Ez is valami. Július vége van és 23 könyvnél tartok. Csak úgy suhanok. Kitűztem magam elé, hogy igenis el kell olvasni minden hónapban egy könyvet. Bármit, csak könyv legyen. Nem baj, ha csúszok néha, nem baj, ha vékony könyv, de olvassak! Elég jól megy eddig.

23 könyv, 7600+ oldal

Szabados Ágnes kihívása

"Nincs időm olvasni kihívás". Miért? Ahogy Ágnes is leírta a blogjában, azért ez lett a neve, mert ezzel a kifogással éltek a legtöbben, amikor megkérdezte őket, miért nem olvasnak. Ő ugyanis úgy gondolja, havi egy könyv belefér mindenkinek az idejébe, még gyerek, iskola vagy munka mellett is. És igaza van. Én is megoldottam egyetem és munka mellett. :)

Ágnes minden hónapban kiad egy témát és ezen belül kell olvasni valamilyen könyvet az adott hónapban, amivel kapcsolatban utána elindul egy beszélgetés, véleménycsere, könyvcím csere.

Ha érdekel, milyen könyvek voltak eddig, kukkants fel a blogjára és lesd meg te is, hátha inspirációt szerezhetsz, hogy elkezdhesd te is az olvasást! Nekem bevált!

Van ennek értelme? Hasznos ez egyáltalán?

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme elkezdeni a kihívást, hiszen ha eddig sem olvasott, ezután sem fog és nem egy ilyen kihívás fogja megváltoztatni az életét. De, megváltoztat. Eltelt úgy nagyjából 22 év az életemből, hogy nem nagyon olvastam szórakozásból könyvet és azt érzem, mennyi mindent vesztettem eddig. Most bezzeg, falom a könyveket, próbálom pótolni a lemaradást.

Nekem segített a "kihívás" szó, hiszen amikor elolvastam egy könyvet, nem csak a történettel lettem gazdagabb, hanem kioszthattam magamnak egy képzeletbeli vállveregetést, hogy igen, ezt is megcsináltam, teljesítettem egy hónapot a kihívásból. Rengeteg új történettel gazdagodtam, sokat sírtam, még többet nevettem. Beszippantott és magával ragadott az olvasás szenvedélye. Először csak a kihívás kedvéért csináltam, de a második könyvtől kezdve vártam, mikor olvashatok egy új történetet, mikor kezdhetek bele valami új világba.  

Ha érdekel, miket olvastam eddig, a moly.hu-s felhasználói felületemen nyomon tudod követni:

https://moly.hu/tagok/puskas_bettina/olvasmanylista

Ezúton is rettentő hálás vagyok, amiért kipattant Ági fejéből ez az ötlet, hogy elindította ezt a kihívást és nagyon remélem, hogy nagyon sokan csatlakoznak még hozzá. Ha nem is teljesen az ő elgondolása alapján, hanem egy kicsit újragondolt verzióban, ahogy én, már akkor is megérte!

Ha szeretnél még olvasni tőlem:

Egy világháborús könyv kicsit másként

85 film, amit neked is meg kell nézned

5 tipp az édes álmokért

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

 

Szólj hozzá

könyv olvasnijó konyvklub #12hónap12könyv