2019. aug 01.

Felismered a jeleit, hogy kezded túlhajszolni magad?

írta: Puskás Bettina
Felismered a jeleit, hogy kezded túlhajszolni magad?

Én tipikusan az a fajta ember voltam nagyon sokáig, aki figyelmen kívül hagyta a teste figyelmeztető jeleit és mentem, csináltam, hajtottam, míg végül 2 hétre lebetegedtem, amiből alig tudtam kijönni. Ennek az volt az oka, hogy nem vettem észre, mit üzen a testem és az, hogy túl sok dolgot csináltam egyszerre vagy éppen túl sok energiát "pazaroltam". Te ismered annyira a saját tested, hogy tudd, mikor kell azt mondani, hogy stop, most megállok és pihenek? Összeszedtem azt a pár intő jelet, ami nálam fel szokott lépni és hozok néhány jó tanácsot is, ami esetleg segíthet átvészelni ezeket a napokat.

tulhajszoltsag.png

Az én tüneteim

Nyilván nem én találom fel a spanyolviaszt ezzel a témával kapcsolatban, de hátha segíthetek valakinek egy kicsit. Lássuk csak, milyen tüneteket produkáltam.

Fáradékonyság

Ez talán a legelső tünet, ami túlhajszoltság esetén felmerül. Nálam is így kezdődik általában a történet. Régebben azonban nem vettem róla tudomást. Toltam magamba a kólát, a csokit, hogy majd a cukor felpörget. Ez nem történt meg, helyette híztam.

Láz

Nálam a második és igazából sokadik lépés a láz volt. Nem méregettem állandóan, mert érzi az ember, ha lázas. Az voltam. De ezt általában egy délutáni 1-1,5 órás alvással lerendeztem, ilyenkor két napig elvoltam és megint jött a láz. Ezt nagyjából 1-1,5 hétig tudtam "kezelni" a délutáni alvásokkal. Ha addigra sem sikerült megállnom és pihennem, lassítanom, akkor jött a betegség.

Betegség

Általában valamilyen hányós-hasmenéses vírust sikerült összeszednem, amin nem sikerült túl lennem 2-3 nap alatt. Vagy ha éppen ki is feküdtem, rögtön utána elkaptam valami mást. Pusztán azért, mert annyira kimerítettem a szervezetem, hogy képtelen volt a gyógyulással foglalkozni. Hát igen, tanultam is belőle egy pár ilyen megbetegedés után.

Az én megoldásom

Az első és legfontosabb dolog, amit meg kellett tanulnom, a nemet mondás. Nemet kell mondani az olyan dolgokra, amikről azt érzem, egyszerűen nem fér bele az életembe. Nagyon nehéz volt, mert ritkán mondtam nemet. Mindenkinek segíteni akartam. Mára szerencsére megy. Ezek után, tudatosan le kellett építenem feladatokat, munkákat. Kicsit több időt kellett ugyanis pihenéssel, alvással, szórakozással töltenem. Ha pedig mégis sokat vállaltam és nem vettem észre, az első lázasodás alkalmával drasztikus pihenés-terápiára száműztem magam. Toltam magam előtt inkább azokat a teendőket, amiket tudtam, hogy ne essek ki 2 hétre a munkából, a háztartásból. Nekem ez vált be. Ennek köszönhetően úgy igazán beteg nem is tudom, mikor voltam utoljára.

A kimerültség, túlhajszoltság egyéb tünetei

Attól, hogy nálam a fent említett 3 tünet jelentkezett a leggyakrabban, számos más olyan tünet is lehet, ami a kimerültségre, a túlhajszoltságra utal. Ilyen lehet a gyengeség, aminek következtében sokkal nehezebbnek érezhetjük a végtagjainkat, a mozgást. De a szédülés, esetleg ájulás is jelentkezhet túlhajszoltság esetén, ahogy az izomrángások is.

Nagyon fontos, hogy időben felismerjük, hogy túlhajszoljuk magunkat és tegyünk ellene, mert a kimerültség nagyon gyorsan átcsaphat az immunrendszerünk legyengülésébe, aminek viszont súlyos következményei lehetnek.

Neked mi az első számú tünete a kimerültségnek, a túlhajszoltságnak? Van esetleg valamilyen bevált praktikád? Ha igen, írd meg nekünk kommentben, hátha másoknak is segíthetsz vele.

Ha szeretnél még olvasni tőlem:

#12hónap12könyv - "nincs időm olvasni" kihívás

85 film, amit neked is meg kell nézned!

30 motiváló idézet

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Szólj hozzá

egészség hétköznapok egyéletedvan