2019. aug 11.

Nem boci!

írta: Puskás Bettina
Nem boci!

Ilyen az élet egy tehenészetben

Lassan kezdhetitek megszokni, hogy ha vasárnap, akkor könyvajánló. Eddig csak külföldi írók műveit hoztam, most azonban itt az idő egy magyar író, jó kis magyaros írásához! Hartay Csaba: Nem boci! című műve hiánypótló. Hiánypótló a tartalma, a stílusa, a megfogalmazása miatt és talán a közönsége miatt is.

dsc01582.JPG

De lássuk csak, miért is olyan különleges a történet! A történet cselekményét tekintve nem egy túl bonyolult szerkezetű. Sokan beszélnek benne, sokak gondolatatit hallhatjuk ízes, parasztos (a szó jó értelmében) formában. Téblábolnak, nézelődnek, elmondják, ami éppen az eszükbe jut. Olyan tipikus falusi stílusban. Mivel én eredetileg falusi lány vagyok, így elég közel áll hozzám ez a téma. Mi jártunk ki tanyákra, mert hát a gyereknek ne csak úgy könyvből mutassuk meg, mi a különbség a tehén, vagy a borjú között, lásson csak juhot, rackajuhot, amit csak lehet.

1111.jpg

Ez a könyv felidézte az iskolás élményeket, az otthon töltött napokat, amikor találkoztam az utcán "Pista bácsival" vagy "Jani bácsival", akik minden faluban vannak. Imádtam minden pillanatot, amíg olvastam. Azokat is, amiket untam, mert bőven volt ilyen. De ez nem azért történt meg, mert Hartay Csaba rossz író lenne, sőt! Pont azért történt meg, mert annyira hitelesen átadta azt, ami a falusi embert körülveszi, ahogy viselkedik, ahogy gondolkodik, hogy egyszerűen láttam magam előtt és bólogattam, hogy "igen, habár rohadtul unom a monológját, tudom, hogy pont így hangozhatott el már hónapja a történet".

Félreértés ne essék, nem szeretném megbántani a falusiakat, hiszen én is az vagyok eredetileg. Nem minden falusi ilyen, viszont minden faluban vannak a könyvben is fellelhető karakterek. :D Sőt, minden városban is, csak ott jobban el tudnak vegyülni és kevésbé rikítanak ki a tömegből.

Neked ajánlom, ha falusi vagy, hogy újra átélj egy-egy elkapott beszélgetést, hogy a homlokodra csapj, hogy "basszus, ez itt is megtörténik". Ugyanakkor neked ajánlom akkor is, ha városi vagy, hiszen neked is jó szórakozás lehet látni, hogy mi zajlik vidéken, egy telepen.

Ha szeretnél még olvasni tőlem:

Női kémek az I. világháború alatt? Igen!

Tényleg nem szeretnének gyereket és házat a mai fiatalok?

Így mondj nemet egy feladatra!

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Moly: https://moly.hu/tagok/puskas_bettina

Tartalom:

Képek: Saját, felhasználása engedélyhez kötött

Szólj hozzá

könyv könyvajánló olvasnijó konyvklub