2018. sze 29.

Túrós-kakaós lepény

írta: Puskás Bettina
Túrós-kakaós lepény

Ez a sütemény baromi gyorsan elkészíthető, nem igényel különleges sütési tudást. A túrós-kakaós lepény tökéletes vendégváró lehet, de a vasárnapi desszert helyét is megállja!

1_49.jpg

Rövid háttérsztori

Eredetileg inkább kockának indult a drága sütikém, viszont kissé elméreteztem a tepsit, így lepény lett belőle, de így utólag én nem is bánom! Sokkal fogyaszthatóbb szerintem. Régebben kockát csináltam, de akkor, mire megettem egy kockát, már szinte tele is lettem.

Hozzávalók

Tésztához:

  • 32 dkg finomliszt
  • 4 ek keserű kakaópor
  • 0,5 cs sütőpor
  • 16 dkg kristálycukor
  • 20 dkg sütőmargarin
  • 1 tojás
  • 1 púpozott ek tejföl

Töltelékhez:

  • 50 dkg túró
  • 15 dkg cukor
  • 1 tasak vaníliáscukor
  • 3 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 tk frissen facsart citromlé

Elkészítés

A tésztához a szárazanyagokat elkeverjük, majd hozzá adjuk a margarint, tojást és tejfölt is és tésztát gyúrunk belőle. Ha ez meg van, ketté választjuk a tésztát, az egyiket a kivajazott és kilisztezett tepsibe nyújtjuk, a másik felét pedig a fagyóba tesszük, hogy a végén könnyebb legyen majd reszelni.

A töltelékhez a túrót villával összetörjük, hozzá adunk mindent a tojásfehérje kivételével, ugyanis azt kemény habbá verjük és úgy forgatjuk bele a túrós masszába. Ha ez is meg van, mehet a massza a tésztára, majd a túró tetejére a nagy lyukú (almareszelő) résszel ráreszeljük a maradék tésztát.

Mivel nem villanytűzhelyem van, így nem mondom, hogy meddig és hány fokon süssük. Addig, ameddig a tetején a barna tészta egységesen meg nem sült. Nekem ez kb 20 perc volt. 

Ha esetleg kipróbáltad már, írd meg kommentben, hogy ízlett a családnak, barátoknak! Kíváncsian várom a végeredményt, esetleg a képeket!

Ha szeretnél még olvasni tőlem:

Királyi családok ruha trendje

7 dolog, amit utálok a közösségi médiában

2018-as őszi-téli ombre haj trendek

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Szólj hozzá

hétköznapok gasztronómia sütemény DIY túrós lepény főzzünkvalamit