2017. aug 28.

10 probléma a kontaktlencsével

írta: Puskás Bettina
10 probléma a kontaktlencsével

"Nem minden arany, ami fénylik"

Úgy veszem észre, hogy mostanában egyre több embernek romlik olyan mértékben a látása, hogy szükségessé válik vagy a szemüveg vagy a kontaktlencse használata. A választást befolyásolja, hogy alkalmasak vagyunk-e kontaktlencse viselésére vagy olyan munkakörben dolgozunk, ahol praktikusabb lehet. De egy biztos, mint mindennek, a kontaktlencse viselésnek is vannak előnyei és hátrányai is. Most azokat a pontokat szedtem össze, amit minden - lencsét viselő - ember megért és legalább egyszer átélt már.

 0_19.jpg

1. Teljes sötétség

Nem kifejezetten sötétre kell itt gondolni, sokkal inkább a semmire. Mikor reggel felkelünk és még nincs bent a lencse, a látásunk pedig kb 20 cm-re korlátozódik, felbecsülhetetlen. (Nyilván nem azokra a lencsékre gondolok, melyek alkalmasak, hogy abban aludjunk.) Kifejezetten szoktam élvezni, ha így kell keresnem a kontaktlencse tartóját.

0_15.jpg

2. Végre megéri sminkelni

Ez nem kifejezetten probléma, inkább megváltás! Ha szemüveget viseltünk és utána tértünk át a kontaktlencsére, felüdülés lehet, hogy végre értelmet nyert a sminkelés. Már legalább mások is látják, hogy sminket viselünk. 

3. Értékeljük a napszemüveget

Szintén azok érthetik meg leginkább, akik a lencse előtt szemüveget viseltek. Szemüvegből is van fényre sötétedő, dioptriás napszemüveg. Az előbbit azért nem szeretem, mert akkor akarom hordani a napszemüveget, amikor én akarom, nem akkor, amikor a szemüveg is úgy gondolja, hogy besötétedik; az utóbbi pedig olyan drága, mint egy komplett szemüveg.

0_13.jpg

4. Természetes érzet

Sokan azért nem merik kipróbálni a lencsét, mert nem akarnak a szemükhöz nyúlkálni, valamint félnek, hogy majd nyomni fog vagy érezni fogják, hogy viselik. (Az első 1-1,5 hét alatt) De akik hosszú ideje viselik, tudják, hogy nagyon természetes hatású a viselése. Mintha bent sem lenne. Olyannyira, hogy én rendszeresen felejtem el, hogy azért látok csak, mert ben van a lencse, így lefekszem, készülök az alvásra és már-már elszenderedek, mikor felpattanok, hogy "basszus, a lencse még bent van."

5. Kicsi a bors, de erős

Az érzés, mikor egy jól látó ember szemébe megy a bogárka: "jajj, benne van, de pislogok kicsit és kint is van". Ám, ha a kontaktlencse viselése közben 1 db porszem megy a szemedbe: ömlik a könnyed, nem látsz, lencse ki, megmos, majd vissza.

6. "Fújj! Ezt ne előttem!"

Szerintem minden kontaktlencsés ember életében van legalább egy olyan ember, aki nem bírja végignézni, ahogy kiveszed vagy beteszed a lencsét. Nálam is, több is. 

0_14.jpg

 7.  Mindenki állj! Elejtettem a lencsét...

Igen, a legutálatosabb érzés, mikor vagy kiesik a lencse (mert nagyon kiszáradt a szemem) vagy csak szimplán bénaságomnak köszönhetően elejtem. Ilyenkor egyébként  3 alkalomból egyszer találom meg azonnal. Utólag, 1 hónap múlva a leglehetetlenebb helyekről szokott előkerülni.

8. Szunyókálás után

A lencsében, amit én viselek, elvileg nem lehet aludni. Nem is szoktam, pusztán szunyókálok 2-3 órát. :D Ez után viszont rettenetes kinyitni a szemem. Ki van száradva, nem látok. De ettől függetlenül időről időre mindig előfordul, hogy alszok benne 1-2 órát.

0_18.jpg

9. Utálatos klíma / hideg szél

Az én szemem hajlamos kiszáradni, ha a buszon rám fúj a klíma vagy ha huzamosabb időt töltöt kint, ha hideg szél fúj. Szerintem ezt is mindenki átélte már egyszer. Csak pislogsz és pislogsz, hogy megint kellően könnyes legyen a lencséd.

0_16.jpg

10. Máshol alvás

Kisebb logisztikát igényel, hogy mindig nálunk legyen a kontaktlencse tartója, benne egy kis lencse folyadékkal. Ám megesik, ogy úgy alszunk valahol, hogy még sincs nálunk. Én ezen 1-2 alkalommal szándékosan aludtam benne. Jobb, mintha kiszáradna valahol a lencse.

0_17.jpg

 

 

 

Képek forrása: kattints a képre, alensa

Ha szeretnél még olvasni tőlem

Top 5 AVON termék

Római vakáció

Hogy dobj fel egy házibulit 

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Szólj hozzá

problémák hétköznapok kontaktlencse