2018. okt 02.

Újragondolt szezámmagos csirke és pirított zöldséges tészta

írta: Puskás Bettina
Újragondolt szezámmagos csirke és pirított zöldséges tészta

Egy kis kínai ízvilág otthonra

A mai napra megint egy recepttel készültem, a kedvenc receptemmel, amit akár hetente képes vagyok megcsinálni, annyira szeretem. De mi is ez? Nagyon szerettem a kínai kaját, de egyszer-kétszer elég rossz tapasztalataim voltak vele sajnos, mert nem volt rendesen átsülve a husi. Ekkor döntöttem el, hogy megcsinálom otthon a kínait. Sok-sok elkészítés után végül sikerült kikísérletezgetni a tökéletes receptet, amit most meg is osztok veletek.

2_33.jpg

Szezámmagos csirke

Hozzávalók (4főre - 1 étkezésre)

  • 1 kisebb csirkemell (vagy 1 nagy fél)
  • 8 púpozott ek. liszt
  • 4 ek. keményítő
  • 1 tk. sütőpor
  • 2 tojás
  • 1 ek. olaj
  • csipet só és cukor
  • víz
  • ketchup
  • méz
  • szezámmag (és/vagy lenmag)
  • chili (akár őrölt, de én a szemeset szoktam használni)

Elkészítés

Alaposan csomómentesre összekeverjük a lisztet, keményítőt, sütőport, tojást, olajat, sót és cukrot, valamint annyi vizet adunk hozzá, hogy egy nagyon sűrű palacsintatészta legyen. Ebbe a bundába beleforgatjuk az apróba felvágott husit és forró olajba tesszük.

Arra figyelni kell, hogy kis lángon süssük, ugyanis így elkerülhető, hogy a bunda megégjen, ugyanakkor a husi nyers maradjon. Akkor vesszük ki az olajból, amikor már aranybarna színe van a bundának.

Az olajból rögtön tesszük át a husit a mázba: kb. 3 ek mézet és ugyanennyi ketchupot összekeverünk, ízlés szerinte teszünk bele szezámmagot (én extra mennyiséget szoktam) és chilit, valamint én mostanában szoktam bele lenmagot is tenni, ha már egészséges. Ha ebbe is beleforgattuk a husit, tányérra tesszük és jöhet a köret elkészítése. :)

Ha véletlen azt gondolnátok, hogy mennyire kevés a husi, amit írtam, megmutatom, hogy jártam legutóbb: 800 g csirkemellből csináltuk a husit és ennyi lett:

A tanulság: mivel picire vágod a husit (én azért, mert imádom a bunda roppanósságát és nem mellesleg, így szépen át is sül), ezért nagy mennyiségre lehet számítani.

1_50.jpg

Pirított szójaszószos-zöldséges tészta

Hozzávalók

  • 3/4 zacskó makaróni tészta
  • 2 közepes cukkini
  • 3 paprika
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 4 közepes répa
  • 5-6 ek. szójaszósz
  • só, bors

Elkészítés

A tésztát megfőzzük. A zöldségeket feldaraboljuk vékony csíkokra és kis olajon elkezdjük sütni, valamint picit közben megsózzuk.

Ha megfőtt a tészta és le is szűrtük, a megsült zöldségeket ráborítjuk, és elkezdjük kicsit még főzni folyamatos kavargatás mellett, közepes lángon. Kb. 2-3 percig folytatjuk, közben adagoljuk rá a szójaszószt. Ízlés szerint akár többet, akár kevesebbet is tehetünk majd rá, én kb 5-6 evőkanálnyi adagot szoktam ráönteni.

Ezek után tálalhatunk is!

És a végeredmény:

3_34.jpg

Remélem, hogy tetszett a recept, kíváncsi vagyok, te kipróbálnád-e? Szereted-e egyáltalán ezt az ízvilágot?

Van egy jól beváált recepted? Oszd meg velem, had kísérletezzek és had próbáljam ki én is! 

 

Ha szeretnél még olvasni tőlem:

Túrós-kakós lepény

7 dolog, amit utálok a közösségi médiában

2018-as őszi-téli ombre haj trendek

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Szólj hozzá

hétköznapok recept gasztronómia kínaikaja szezámmagoscsirke bettifőz