2017. júl 24.

A turik igenis jó helyek!

írta: Puskás Bettina
A turik igenis jó helyek!

A különböző turkálókban való vásárlás egy elég megosztó téma. Sok érvet lehet felsorakoztatni mellette és ellene is. Vannak olyanok, akik élből elutasítják a dolgot, mert hát "nem veszek fel más által használt ruhákat" vagy "úgysem találok magamnak semmit". Tény, hogy szerintem sem ez a legkönnyebb vásárlási folyamat, mert egyszerűbb bemenni egy bevásárló központba, ott szétnézni és ha megtetszik valami, de rossz méretet vittünk be a próbafülkébe, választunk egy nagyobbat vagy kisebbet. A használtruha üzletekben valóban kicsit körülményesebb a helyzet, van, hogy el kell búcsúzni egy-egy darabtól, ha nem a mi méretünkben találtuk meg.

photo-1520006403909-838d6b92c22e.jpg

Én azok közé az emberek közé tartozom, akik nem, hogy szeretnek, de egyszerűen imádnak turizni és még egy olyan barátnőmet is sikerült elcsábítanom, akit úgy kellett elrángatni, hogy jöjjön, megnézzük, ha nem tetszik neki, haza megyünk, de annyira belejöttünk a keresgélésbe, hogy ő több ruhával tért haza, mint én. Most szeretnék megdönteni néhány ellenérvet, hogy lássák azok is, akik eddig nem jártak, hogy nem olyan borzasztók a turkálók!

Nem veszek fel más által már hordott ruhákat!

Ha annyira kiállsz ezen elképzelésed mellett, hogy még a barátnőid ruháját sem kéred kölcsön, akkor megértem, nem neked való a turizás. Viszont ha csak az zavar, hogy nem tudod, ki hordta előtted, javaslom, vegyél figyelembe néhány apró érvet. Ha látod, hogy a ruha jó állapotban van, nincs elhasználva, nem nyúlt ki és nem bolyhos, akkor sejtheted, hogy valaki olyan hordta előtted, aki elég sűrűn cseréli a ruhatárát. Egyébként pedig úgyis az lesz az első dolgod, hogy kimosod a ruhákat, ha haza értél, hiszen egy bolti, nem turis ruhával is ezt kellene csinálnod azonnal!

turi.jpg

Úgysem fogok találni a saját méretemben semmit!

Ha meg sem próbálod, tényleg nem! Még én is újra és újra meglepődök azon, hogy milyen jó darabokat lehet találni egy-egy turkálóban. Csak rá kell szánni az időt, keresgélni kell. A méretedben biztos, hogy lesz ruha, maximum nem olyan stílusban, amilyenben jelenleg mozogsz. Viszont ez az alkalom tökéletes lehet arra, hogy új darabokkal kísérletezz, felfedezz más stílusokat! Próbáld fel, kombináld valamivel, hátha jól áll és meglepődhetsz, hogy mennyire sokszínű is tudsz lenni egy teljesen más fazonú ruhában!

turi_1.jpg

Utálom átdúrni a koszos, dohos tárolókat csak azért, hogy utána egy felsővel menjek haza!

Manapság szerencsére olyan mennyiségű használtruha üzlet van a piacon, hogy bőségesen válogathatunk. Vállfások közt keresgélünk vagy nagy tárolós helyre megyünk, kilós árun kapható üzletbe térünk be vagy éppen darab árasba. Csak rajtunk múlik, hogy melyiket szeretjük jobban! Éppen ezért, ha neked nem fér bele a komfortzónádba, hogy tárolós ruhák között kutakodj, válassz vállfás üzleteket. Vagy éppen lépj ki a komfortzónádból!

turi_2.jpg

Általában, ami tetszik, az nem az én méretem!

Igen, ez egy elég gyakori probléma tud lenni és nagyon hasonlít ez a gond a fent említetthez, de mégsem ugyanolyan! Ha ugyanis érzel magadban egy kis kreativitást, kézügyességet, egy nagyobb darabot könnyen át tudsz alakítani (elég sok ruhával megcsináltam én is), de ha éppen kicsi az adott darab, akkor is lehet, hogy elindítja a fantáziádat és ki tudsz hozni belőle valami szépet. Ha pedig te nem vagy olyan ügyes, hogy megvalósítsd, de meg tudtad álmodni, keress egy barátnőt vagy végső esetben egy varrónőt, aki segíthet neked. Még így is olcsóbban jöhetsz ki, mintha boltba mennél.

Ezt az átalakítós témát mester szinten űzi Jillian Owens, aki direkt ilyen céllal bújja a second hand üzleteket. Ha érdekelnek a művei, megtekinthetitek facebook-on is, de a blogján is. Én előszeretettel nézem a képeit inspiráció miatt is! Nagyon kreatív és jól látja, hogy mit lehet kihozni egy adott darabból.

turi_3.jpg

Én csak márkás termékeket hordok!

Öröm és boldogság, szerencsére rengeteg nagyon márkás terméket lehet találni a használtruha üzletekben is! Annyi különbséggel, hogy tizedannyiért haza tudod vinni. Én találtam már olasz eredeti bőrtáskát, amit 2000 Ft-ért vihettem haza, Tally Weijl kabátot 500 Ft-ért, H&M-es pólókat 2-300 Ft-ért. Szóval igen, lehet találni márkás darabokat, csak nem kell feladni egy perc után!

turi_4.jpg

Unalmas a turizás!

Én ezt az érvet is nagyon sokszor hallottam már, viszont ezzel sem értek egyet. Én személy szerint egyedül is teljesen jól elvagyok, de igaz, ami igaz, hogy társaságban jobban telik az idő és szórakoztató. A turizás azért lehet jóbarátnős program, mert elég vicces darabokat lehet találni, amiket felpróbálva vicces szituációk alakulhatnak ki.

turi_5.jpg

Ha eddig a turizás ellen voltál, remélem egy kis kedvet azért adtam ahhoz, hogy legalább egyszer kipróbáld. Megéri több üzletbe is bemenni, szétnézni, minden ruhadarabot megnézni. Szerencsére már elég sok turiban csoportosítják szín szerint a ruhadarabokat, így könnyen tudunk szelektálni az alapján, hogy melyik színnel szimpatizálunk vagy melyik áll nekünk jól.

Ha pedig eddig is szerettél turiban vásárolni, remélem, ötletet adhattam, hogy ne csak a te méretedben gondolkodj, hanem esetleg átalakítható ruhákban is.

Képek forrása: unsplash.com

Ha szeretnél még olvasni tőlem

Bőrápolás olcsón, egészségesen

Hogyan öltözzünk esküvőre?

Mindent a kapszulagardróbról!

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Szólj hozzá

divat ruha turkáló használtruha csaknők