2017. ápr 04.

Bőrápolás olcsón, természetesen

írta: Puskás Bettina
Bőrápolás olcsón, természetesen

Manapság a kozmetikai termékek hadait láthatjuk a boltok polcain, mindegyik a biztos hatás elérését kínálva egy-egy problémára. Habár egyre több kozmetikai márkának lesz napról napra fontosabb a minőség és a természetesség, még így is találkozhatunk olyan termékekkel, amelyek elég komolyan irritálhatják nem csak az érzékeny bőrt.

 photo-1507830940122-38f2fbc6abdd.jpg

Most olyan ötleteket gyűjtöttem össze, ami megkönnyítheti a hétköznapokat a sminklemosás, arcápolás terén és mégsem kerülnek egy kisebb vagyonba. Valamint ami nagyon nagy előnyük, hogy természetes alapanyagból készültek és éppen nagyon kedvező a hatása a szervezetre.

Shea vajas háziszappan

Mivel mással is kezdhetném a felsorolást, mint a kedvencemmel! Jó, ez nem feltétlen a 100-200-as kategória, de teljes mértékben bőrbarát, nekem legalábbis bevált. Maradéktalanul le tudom vele mosni a sminkem, tökéletesen tisztít, felfrissít és rettenetesen puha lesz tőle a bőröm. Most jelenleg egy shea vajas, kecsketejes változatom van, ami egyáltalán nem szárítja a bőröm, így bátran merem ajánlani másoknak is.

photo-1507830940122-38f2fbc6abdd_1.jpg

Keserűsó / Epsom-só / magnézium-szulfát

Szintén egy olyan alapdarab, ami nem hiányozhat a fürdőszobámból. Elég régóta használják a szépségápolásban fürdősók hozzávalójaként, én is így találkoztam vele először. Nem szeretem a bolti fürdősókat, pezsgőtablettákat, mert elég sokkal volt már rossz tapasztalatom, így otthon, házilag készítem őket bevált recept alapján, aminek egyik fő összetevője a keserűsó. Egy stresszes nap után egy fürdőbombával beleülni a vízbe és élvezni az illatot, és a selymes vizet, felemelő érzés. Nem mellesleg, rengeteg bajra gyógyírt jelenthet egy keserűsós ülőfürdő.

photo-1507830940122-38f2fbc6abdd_2.jpg

Holt-tengeri só

Akár fürdővízbe szórva ülőfürdőként, akár masszázsolajban/joghurtban elkeverve testradírként használható ez a nagyon praktikus és jótékony hatású csoda. A különböző iontartalma miatt frissíti a bőrt, de emellett szabályozza a faggyútermelést is. Köszönhetően a fertőtlenítő hatásának, segít a pattanások kezelésében is, ami szerintem minden tini, fiatal felnőtt rémálma.

photo-1507830940122-38f2fbc6abdd_3.jpg

Aloevera

Hacsak nem az a fajta ember vagy, aki mellett még egy kaktusz is kipusztul, szerezz be egyet, csodákra képes! Sokféleképpen képes kifejteni a gyógyító hatását az emberi szervezetben. Párat említve csak: gyulladáscsökkentő, immunrendszer erősítő, méregtelenítő, sejtnövekedés serkentő, tisztító, idegnyugtató, fájdalomcsillapító. Használd külsőleg a sérült vagy fájó testrészedre kenve vagy belsőleg teaként vagy kapszulaként, a hatása nem marad el.

photo-1507830940122-38f2fbc6abdd_4.jpg

Ricinus olaj

Ha ezt a kifejezést nagymamáinknak mondjuk vagy szüleinknek, az első, ami az eszükbe jut róla, az valószínűleg a hashajtó hatása, azonban hajra pakolásként használva is megteszi a hatását. Van, akinek zsírosítja a haját, nekem személy szerint használt és utána puha és selymes volt a hajam. A hajmosás előtti este felvittem a száraz hajamra, húztam egy zacsit, majd egy sapkát a fejemre és lefeküdtem aludni. Másnak megmostam, ami elég körülményes volt, mert kifejezetten figyelni kellett arra, hogy minden apró maradvány eltűnjön, de utána meghozta a kívánt hatást. Van, aki szemöldökre, szempillára is használja, nekem azonban még csak a hajamnak volt rá nagy szüksége.

photo-1507830940122-38f2fbc6abdd_5.jpg

Ha neked is van valamilyen jól bevált, természetes alapanyagú terméked, oszd meg velem kommentben!

Bármilyen kérdésed, kérésed lenne, keress fel bármelyik platformon!

 

Képek: https://unsplash.com/

Ha szeretnél még olvasni tőlem:

Kreatív ajándékötletek

2017 divatszíne, a blorange

Turizzunk vagy ne turizzunk!?

 

Elérhetőségek:

E-mail: bettipuskas.blog@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/bettiszerint/

Instagram: https://www.instagram.com/puskas.bettina/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/pusbetaa/

Szólj hozzá

szépségápolás természetes kozmetikum csaknők